2018年6月8日 星期五

壹傳媒帝國之沒落


壹傳媒唔會執?我諗又唔會啩?《明報》都未執,佢應該好過日月神報啲嘅。不過就好難、甚至冇可能翻身,有啲似Esprit嘅感覺。

《東方日報》尋日好開心咁報導:「業務持續走下坡的壹傳媒(00282)周三(6月6日)發盈警後,今日(6月7日)股價備受沽壓,最多曾急插8%,低見0.23元,續創歷史新低。證券界人士指出,壹傳媒業績難望有翻身機會,投資者應該及早沽貨離場。」(《東網》,2018年06月07日)

紙媒已經玩完,我自己屋企十幾年冇見過報紙,轉網媒係唯一出路。喺好耐以前,報紙唔憂冇廣告,尤其係地產商廣告,佢哋要推新樓盤,會買起各大報紙頭版賣廣告,甚至唔止買一版,當然唔止買一日,當時係報紙最賺錢嘅時代。所以卑鄙無耻嘅中國共產黨為咗打擊壹傳媒嘅收入,就恐嚇各大地產商唔准喺壹傳媒落廣告。不過點都好,地產商而家都唔使用呢啲咁舊嘅宣傳手法推樓盤,呢啲係後話。

蘋果日報要轉網媒,就要同網絡文化融合。曾經何時,的確大有機會成功,時機就係喺李怡主持《蘋果論壇》嘅時候,當時好熱鬧,每日都有四五篇真讀者投稿,網民亦好有興趣傳閱討論,因為李怡係有量度嘅人,好多真民意係可以透過《蘋果論壇》發表,尤其係有「本土」意識嘅文章。不過肥佬黎越睇就越唔順眼,講到明唔畀「本土派」出現喺《蘋果日報》,最後連李怡都保唔到《蘋果論壇》編輯嘅位置,自此之後,《蘋果論壇》變成一池死水,變成自己友圍威畏論壇,嚟嚟去去都係嗰幾個熟口熟面嘅名,一啲畀大部份網民唾棄嘅寫手,例如黃世澤、林忌之流就成日有文出,甚至肥佬黎都自己寫埋一份。經過肥佬黎整頓,我留意到網上傳閱《蘋果論壇》啲文大減,自己一手摧毀份報紙一線生機,肥佬黎實在難辭其咎。

另外副刊嘅《果籽》,我好少好少見到有人傳閱,反而傳閱《香港01》啲深入調查好似多過佢,因為《香港01》確係花心思做好多貼地報導,相反《果籽》就「好離地」咁賣「文青」,可惜文青係唔會買報紙睇咖,佢哋有閑錢都去買多杯咖啡啦,係咪?

以網上傳閱為標準,而家除咗靠做港聞、幾個財經專欄作家、幾個副刊專欄作家之外,我唔知份報紙可以靠邊個?他日樹倒猢猻散,呢啲人話走就可以走。

當壹傳媒成立之初,完全改變舊有報業生態,令好多舊報紙執笠,我諗肥佬黎諗都冇諗過,佢都會有今日,呢啲karma囉,你殺人人殺你。

*江湖流傳:喺壹傳媒做嘢,唔可以畀肥佬黎見到你同同事交頭接耳,就算傾嘅係工事佢都會鬧到你狗血淋頭(好似有人因為咁炒咗),所以佢哋就算坐隔籬位都會用電話傾工事。我當然無從證實呢啲傳聞,不過我好慶幸我唔使同肥佬黎打工,唔使睇佢面色搵食。

**東方報業集團唔使開心得太早,啲阿伯死得七七八八,相信你重慘過壹傳媒,唔使好多年咖咋。我最怕紙印嘅《東方日報》,嗰陣除難頂到呢﹗我永遠都唔明啲阿伯點可以對住份咁臭嘅報紙飲茶?

沒有留言:

張貼留言