2018年4月15日 星期日

閒話「陳雲清黨」

要嚟嘅始終要嚟,要講嘅始終要講。今日得閒,冒死講兩句。

「陳雲清黨」唔係新聞,喺本土派發展呢幾年,好多原本係戰友嘅人都變成「叛徒」,其中當然有好多個別又具體嘅原因(據陳雲講,係畀對家收買,我無從證實,亦無從證偽),亦涉及陳雲自己嘅性格。不過我總係覺得,如果你不幸被清算,咁好可能只不過係你唔理解政治。

政治唔係做學問、唔係求知,本身無所謂對錯,只有順逆。每個權力旋渦都有個風眼,你順勢繞住佢,就可以增大佢嘅力量,你逆住個勢,就會削弱佢嘅力量,所以政治只有附和,無異議;對於逆勢嘅同路人,就只有清算呢條路。 好多人同陳雲鬧翻,究其當初,都只係喺一啲小事上意見相左。你要追附一個首領,只可以順,唔可以逆。錯嘅話,情願一齊錯,同歸於盡,共產黨叫呢啲做「黨性」。如果事事據理力爭,呢個係做學問嘅態度,而唔係從政嘅態度。你冇「黨性」,你嗰股政治勢力未成勢,已經畀政敵消滅。所以呢,你問我係點追隨陳雲,我可以講,我唔會百份百同意佢講嘅嘢,有啲係真心唔同意,有啲係我諗唔明,但係我對於我唔同意同唔明嘅,我絕口不提。一個人自己嘅諗法都會隨時間而變,咁唔可以簡單用「今日嘅我打倒昨日嘅我」嚟耻笑,萬物都係流動嘅,一個人唔可能再次踩扁同一嚿狗屎,一個人嘅諗法尚且可以前後唔同,你又點可以妄想兩個人可以完全冇意見分歧呢?對於意見分歧,我只會姑置不論。你係咁意睇過下《周易》都會明:你要清楚知道自己嘅「位」,喺本土派政治當中,陳雲係擔綱嘅,係「君位」,你係追隨者,係「臣位」,臣對於君,有順冇逆,否則不成朝綱。講多次,搞政治唔係學術討論,你分唔清,最嚴重嘅後果可以係死無葬身之地,你唔係畀陳雲整死,你係畀政敵玩死。

不過你又唔好誤會我宣揚愚忠,「追隨陳雲」嘅問題其實可以還原為「點用陳雲」嘅問題。政治只係講攞著數、分豬肉嘅學問,攞著數叫做「利」,分得勻叫做「義」,呢個就係「義利之辨」。你識利用陳雲,小則可以求一己之私利,大則可以得全體之公益。我講求一己之私利,唔係指收錢喺網上抹黑陳雲,呢啲固然係利用陳雲求得一己之私利,但只係偓促小人嘅所為[1]。你將自己嘅私利寄寓於公益,利用陳雲而達到呢個目的,方為正人君子嘅所為。 如果你認為陳雲呢套嘢唔能夠令你得益,你大可以另謀出路;甚至如果你認為陳雲都偏離咗陳雲套嘢,你亦可以將陳雲套嘢據為己有開宗立派。不過就唔好埋怨陳雲清黨,政治原本就只係旋渦發生學。

[1] 嗰啲好憎陳雲嘅人,居然可以花咁多時間盯住陳雲嘅一言一行,甚至收集大量陳雲照片改《老夫子》漫畫,我覺得完全違反人之常情,你憎一個人,點可能有興趣成日對住佢個樣?除咗「收錢做嘢」我真係解釋唔到。

圖片說明:對於被清黨嘅苦主,我係有問必答嘅。

沒有留言:

張貼留言